Ieguvumi, īstenojot projektu „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”

19.12.2018.

Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde turpina īstenot Valsts izglītības satura centra projektu „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekta Nr.8.3.2.2/16/I/001), kura mērķis ir nodrošināt Latvijas izglītības pakalpojumu daudzveidību, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību un ieviešanu vispārējās izglītības iestādēs, tādējādi uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus. Daugavpils pilsētā šajā projektā turpina darboties 7 pilsētas skolas – Daugavpils 3.vidusskola, Daugavpils Centra vidusskola, J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskola, Daugavpils 11.pamatskola, Daugavpils 15.vidusskola, Daugavpils Saskaņas pamatskola un Daugavpils Vienības pamatskola. Š.g. 14.decembrī Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldē notika projektā iesaistīto izglītības iestāžu vadības tikšanās, lai pārrunātu, kādi ieguvumi vērojami jau pēc projekta īstenošanas pusotra gada. Kas ir tas, par ko priecājas izglītības iestāžu administrācija? —–
    Daugavpils Vienības pamatskolā kā viens no nozīmīgākajiem ir skolotāju palīgu atbalsts un palīdzība sākumskolas skolēniem, īpaši pirmo klašu skolēniem. Pozitīvas atsauksmes no skolēniem un skolotājiem ir par individuālajām nodarbībām ar talantīgajiem skolēniem matemātikā. Pieprasīta un labi apmeklēta ir dabaszinību laboratorija, nodarbības „Tehnoloģijas un radošums”. Rūpējoties par izglītojamo veselību, tiek piedāvāta ritmika, koriģējošā vingrošana. Savukārt jūnijā izglītojamajiem tika piedāvāta „Vasaras skola” ar dabaszinību laboratoriju, nodarbības angļu, vācu un franču valodā. Tas bija lietderīgi pavadīts laiks, padziļinot vai apgūstot valodas, kā arī eksperimentējot Zinoo centrā.
   Daugavpils Saskaņas pamatskolas administrācija atzīst, ka, plānojot projekta darbu, tika saskatītas skolas turpmākās vajadzības un attīstības virzieni.
„Pēcpusdienu nodarbību cikla” stundās izglītojamajiem ir iespēja jēgpilni pavadīt brīvo laiku, apgūstot matemātikas, dabaszinību un tehnoloģiju mācību priekšmetus, turpretī glītrakstīšanas nodarbības saista ar to, ka skolēniem patīk mainīt savu rokrakstu un rakstīt glīti, par ko agrāk nekad neesot aizdomājušies. Nodarbībās „Man patīk mācīties” skolēniem ir iespēja papildus apgūt matemātikas zināšanas, īpaši tiem, kuriem ir grūtības mācībās. Iespēja papildināt zināšanas mājturības un tehnoloģiju jomā, apgūt latviešu tautastērpa veidošanas tradīcijas var nodarbībās „Katram savu tautastērpu”, bet diskusiju klubā „Orators” skolēni ar interesi mācās debatēt, izteikt savu viedokli par jebkuru sabiedrībā aktuālu jautājumu, pilnveidot un izkopt publiskās runas un argumentācijas prasmes, kā rezultātā ir iespēja piedalīties pilsētas un novada mēroga debatēs.
   Daugavpils 11.pamatskolas administrācija atzīst, ka projekta nodarbībās iesaistīti 12 pedagogi un vairāk nekā 100 skolēni. Nodarbības, atkarībā no satura, notiek dažādās grupās: veselā klasē, mazās grupās un individuālās nodarbības, t.sk., nodarbības kopā ar vecākiem. Skolā regulāri tiek organizētas izglītojamo darbu izstādes.
   J.Raiņa Daugavpils 6.vidusskolā tika uzsvērtas trīs lietas: pirmkārt, projekta ietvaros tika sniegts atbalsts romu tautības bērniem – pedagoga palīga atbalsts gan stundās, gan pagarinātās dienas grupā, palīdzot skolēniem izpildīt mājas darbus; otrkārt, nodarbību ciklā „Mazie kāpēcīši” skolēni aktīvi un ar prieku piedalās nodarbībās Zinoo centrā; treškārt, individuālajās nodarbībās kopā ar skolas psihologu vai logopēdu skolēni mācās izprast sevi, savas uzvedības cēloņus un sekas, mācās pareizi izrunāt vārdus un uzstāties publiski.
   Daugavpils 15.vidusskolā par veiksmīgām tiek uzskatītas aktivitātes „Ātrā palīdzība matemātikā”, „Animācijas studija”, „Robotikas nodarbības”, „Jaunie ķīmiķi”, „Fizika apkārt mums” un „Programmētāju nodarbības vasarā” ar noslēguma nodarbību AHHA centrā Tartu, kas rosināja ar lielu interesi nodarboties ar eksakto priekšmetu apguvi, tādējādi attīstot projekta dalībnieku kompetences. Valodu prasmju attīstīšanas „Jautrā angļu valoda” klubā un „Mācāmies angļu valodu spēlējoties” nodarbībās palīdz izglītojamiem veiksmīgi iesaistīties starptautiskajos Erasmus+ projektos, bet veselības un sporta nodarbības „Atveseļošanas pedagoģija” palīdz izvairīties no fiziskās pārslodzes un uzturēt sportisku formu visiem iesaistītajiem skolēniem.
   Pateicoties projektam, Daugavpils 3.vidusskolā darbojas Bērnu attīstības studija „Pēc zvana” 1.-6.klašu skolēniem. Studijas „Pēc zvana” pasākumos, skolēniem ir iespēja neformālā gaisotnē dziļāk apgūt vērtības, uzvedību un dzīves veidu, paplašināt redzesloku. Kompetences, kuras skolēni apgūst studijas nodarbībās, ļauj bērniem mācību stundās kompleksi lietot zināšanas, prasmes un attieksmes. Nodarbībās bērni nostiprina stundās apgūtās zināšanas un prasmes un apgūst tās padziļināti; pilnveido pētnieciskā darba, sadarbības, komunikācijas un IT izmantošanas prasmes; veido izpratni par indivīda, sabiedrības un vides mijiedarbību, tehnoloģiju nozīmi dzīvē. Īpaši populāras ir robotikas, datorikas, “Pasaule ap mums”, “Skaitītprieks”, “Valodu pasaulē”, “Drāmas” un daudzas citas nodarbības.
   Daugavpils Centra vidusskola ar prieku atzīst, ka skolai izdevās organizēt 46 pasākumus mācību saturā un ārpusstundu darbā. Skolēni ir apguvuši prasmi slidot, bet, braucot ekskursijās, nostiprināja zināšanas par mūsu Latgali. Sākumskolas izglītojamiem tika nodrošināts pedagoga palīgs matemātikas un dabaszinību stundās. Pamatskolas izglītojamiem, organizējot papildus nodarbības dažādos priekšmetos, izdevās uzlabot sekmes.

Ir patiess prieks par to, ka skolēniem ir iespēja gan paplašināt savas zināšanas, gan redzesloku. Paldies projektā iesaistītajām skolām par šo atbalstu! Lai arī turpmāk pietiek spēka un vēlēšanās sniegt atbalstu mūsu skolēniem!

Informāciju sagatavoja:
Ilona Bohāne
Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes
Izglītības satura nodaļas izglītības metodiķe latviešu valodas jautājumos,
projekta koordinatore
Ilona Bohāne
tālr.65432102)