Pirmsskolu ziņas: Erasmus+ projekta DEHORS tiešsaistes interaktīvā karte

11.01.2021.

Daugavpils pilsētas 27.pirmsskolas izglītības iestāde no 1.09.2018. līdz 31.08.2021. īsteno Erasmus+ programmas pamatdarbības KA2 “Sadarbība inovācijas veicināšanai un labas prakses apmaiņa” projektu “Inovatīvā mācību satura izstrādāšana pirmsskolas izglītības iestādes brīvdabas teritorijā” /“Developing Innovative learning contexts in preschools’ outdoor spaces”/. (DEHORS) —–
Projekta mērķis ir paaugstināt pirmsskolas izglītības kvalitāti, attīstot un uzlabojot zināšanas par brīvdabas teritorijas dizainu un vides stimulēšanas plānošanu.
Projekts ir strikti vērsts uz intelektuālā ieguldījuma attīstību, kas varētu ienest inovācijas pirmsskolēnu apmācībā brīvdabā un ir vērtīgs ne tikai partneriem un vietējās pirmsskolas izglītības sistēmai, bet arī visai Eiropai kopumā.
Neskatoties uz grūtajiem laikiem sakarā ar vīrusa Covid-19 situāciju Eiropā, darbs projektā turpinās. Regulāri notiek tiešsaistes partneru tikšanās Microsoft Teams platformā.
DEHORS konsorcijs ar lepnumu paziņo par projekta tiešsaistes interaktīvās kartes izlaišanu. Divu semināru laikā, iesaistot pirmsskolas skolotājus un ekspertus no dažādām Eiropas valstīm, kopā ar dažām konsorcija koordinācijas sanāksmēm tika izveidota pirmsskolas iestāžu brīvdabas teritorijas karte, kurā bija astoņas dažādas zonas. Šīs zonas attiecas uz āra apmācības vidi, kuru var uzlabot, lai stimulētu un aicinātu pedagogus un bērnus darboties brīvdabā.
Eksperti pirmsskolas izglītībā, kā arī vides dizaineri, psihologi un biologi ir devuši savu ieguldījumu brīvdabas teritorijas kartes izstrādē, lai tā maksimāli ietekmētu visas jomas. Turklāt kartē tiek izmantots arī 7 Cs (Character, Context, Connectivity, Clarity, Chance, Change and Challenge) novērtēšanas modelis (Herrington, Brunelle and Brussoni, 2017), kas ir izrādījies ļoti noderīgs bērnu akadēmiskajai un socioemocionālajai attīstībai. Konkrēti, 7 Cs attiecas uz raksturu, kontekstu, savienojamību, skaidrību, iespēju, izmaiņām un izaicinājumu, tie ir visi elementi, kuri būtu jāņem vērā, mācoties ārpus telpām.
Astoņas izstrādātās zonas ir šādas: strukturētā rotaļu zona, relaksējošā zona, savvaļas teritorija, mācību takas, slepenās vietas, sajūtu dārzs, āra ateljē (radošā darbnīca) un sanāksmju vietas. Lietotājiem tiek sniegta iespēja uzzināt katras zonas definīciju mācību mērķi un aktivitātes.
Katras teritorijas aktivitātes ir izmēģinājušas pirmsskolas iestādes Kiprā, Latvijā, Itālijā un Zviedrijā. Turklāt lietotāji var atrast atbilstošu literatūru un saistību ar četru ES valstu nacionālo mācību programmu. Nākamie projekta soļi ietver rokasgrāmatas izstrādi skolotājiem un tiešsaistes vidi ar pirmsskolas izglītības moduļiem ārpus telpām.

Plašāka informācija par projektu ir pieejama mājas lapā: https://dehors-project.eu/lv un DEveloping innovative learning contexts in pre-scHools’ OutdooR Spaces – The DEHORS Interactive Map is now online (dehors-project.eu) https://www.dehors-project.eu/en/news/36-the-dehors-interactive-map-is-now-online

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas 27.pirmsskolas izglītības iestādes
vadītājas vietniece
Jūlija Sivačova,
tālr.26741850