Veselību veicinošas izglītības iestādes statusa piešķiršana

07.12.2016.

Veselība – tas nav tikai stāvoklis bez slimības vai fiziskiem traucējumiem, cilvēka veselības stāvokli veido vispārēja fiziskā, garīgā un sociālā labklājība. Veselība ir katra cilvēka viena no svarīgākajām pamatvērtībām, kuru nevar atstāt novārtā, tai ir jāvelta uzmanība un pret to ir jāizturas atbildīgi. Lai cilvēki varētu veikt veselību veicinošas aktivitātes, ir nepieciešams veidot izpratni par mērķtiecīgu un efektīvu aktivitāšu nepieciešamību mūsu labsajūtas uzlabošanai, dzīves kvalitātes paaugstināšanai un veselības veicināšanai, tāpēc pirmsskolas izglītības iestāde ir viena no virzītājspēkiem, kura caur bērniem ievieš veselīga dzīvesveida tradīcijas arī ģimenēs.—–
Sociālās labklājības pamatnosacījums ir pozitīvu un atsaucīgu savstarpējo attiecību veidošana, komunikācija un prasme izprast līdzcilvēkus, lai spētu veidot savstarpējo dialogu un kontaktu ar apkārtējiem, prasmi sadzirdēt un ieklausīties citos. Tāpēc viens no pedagogu galvenajiem uzdevumiem ir veidot pozitīvu dialogu ar bērniem un vecākiem, lai nodrošinātu izpratni par to, ka ikviena rīcība un uzvedība iespaido veselību un labsajūtu, ka katrs ir atbildīgs un ir ieinteresēts rūpēties par sevi, pievērst lielāku uzmanību sev un aizdomāties par to, ko var vairāk un labāk izdarīt savā labā, lai uzlabotu savu pašsajūtu un veselību.
Daugavpils pilsētas 4.speciālā pirmsskolas izglītības iestāde ļoti lielu uzmanību pievērš veselību veicinošas un drošas vides veidošanai. Tas ir viens no iestādes darbības mērķiem, kas dod iespēju dalīties savā darba pieredzē un meklēt jaunas pieejas veselības veicināšanas jomā, izmantojot daudzveidīgus resursus, pasākumus un aktivitātes, caur kurām varam popularizēt veselīga dzīvesveida pozitīvo ietekmi uz cilvēka dzīves kvalitātes paaugstināšanu, iesaistot tajās gan bērnus, gan vecākus, gan pedagogus.
Iesaistoties projektā „Veselību veicinoša izglītības iestāde”, kā prioritātes mūsu iestādē tika izvirzītas: veselību veicinošas vides veidošana (bērniem un vecākiem tika sniegtas zināšanas un veidota izpratne par tīru un sakoptu vidi, kā arī viņi paši tika motivēti aktīvi piedalīties iestādes vides sakopšanā, tika nodrošināta piedalīšanās dažāda veida fiziskās aktivitātēs bērniem, vecākiem un pedagogiem); bērnu radošas pašizpausmes veicināšana (bērniem tika organizēti prasmju un talantu attīstību veicinoši pasākumi, tika piedāvāta iespēja realizēt sevi un piedalīties radošos konkursos un izstādēs); sabiedrības iesaistīšana un līdzdarbība veselības izglītības darbā (iestādē tika īstenotas aktivitātes un izglītojoši pasākumi ar uztura speciālistu, sporta treneri, zobu higiēnistu u.c. speciālistu piedalīšanos, attīstot bērnu zināšanas un prasmes veselības veicināšanā un sniedzot atbalstu veselības paradumu apgūšanā, bērni un skolotāji iesaistījās dažādos sociālajos projektos, tādējādi sekmējot iecietības, sociālās atbildības, savstarpējās palīdzības principu iedzīvināšanu bērnu vidū).
Daugavpils pilsētas 4.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes centieni, sistemātisks un padziļināts darbs un labās prakses piemēri tika atzinīgi novērtēti un š.g. 2.decembrī Nacionālā Veselību veicinošo skolu tīkla seminārā „Par negatīvā stresa mazināšanu un pozitīvu savstarpējo attiecību veidošanu” Slimību profilakses un kontroles centrs iestādei piešķīra „Veselību veicinošas izglītības iestādes” statusu.
Veselību veicinoša izglītības iestāde nozīmē nepārtrauktu un sistemātisku pedagogu, medicīnas darbinieku un vecāku sadarbību bērnu veselības veicināšanā un veselīga dzīvesveida popularizēšanā, veidojot veselu, stipru un fiziski aktīvu paaudzi.

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas
4.speciālās pirmsskolas izglītības iestādes
vadītāja vietniece
Lilita Pudāne