Vislaimīgākais klases audzinātājs

20.10.2014. 

Var jau būt, ka tā ir tikai sagadīšanās, ne tradīcija, bet arī šogad, tāpat kā 2012.gadā, par konkursa „Swedbank jaunais Daugavpils skolotājs” uzvarētāju un portatīvā datora īpašnieku ir kļuvis informātikas skolotājs – Jurijs Visockis, kurš strādā Daugavpils 13.vidusskolā. Ar pārliecību var teikt, ka jaunā tehnika ir nonākusi absolūti drošās rokās!—–
Jurijs ir daugavpilietis – te dzimis, mācījies 10.vidusskolā, tad pēc 9.klases pabeigšanas iestājies Latgales Transporta koledžā, kur ieguvis vidējo izglītību un specialitāti – programmēšanas tehniķis. Par studiju virziena izvēli Jurijs saka, ka 21.gadsimta sākumā datorzinības bija ļoti populāras, turklāt viņa skolotāji spēja jaunieti motivēt un ieinteresēt. Vēlme apgūt arvien ko jaunu laikam arī ir atkarība, tikai ļoti pozitīva – pēc koledžas Jurijs turpina mācības Daugavpils Universitātē un iegūst bakalaura grādu datorzinātnēs. Un arī ar to viņam šķiet par maz – viņš grib sevi vēl pilnveidot ar datoriku saistītā jomā. Nākamais solis – lēmums iegūt pedagoģijas maģistra grādu informātikā un matemātikā. Mazliet neērti pat jautāt par tālākajiem plāniem – ja nu Jurijs to uzskata par pamudinājumu uzsākt studijas doktorantūrā? Bet tad atliks mazāk laika darbam skolā un ne tikai… Turklāt laika trūkumu Jurijs jau ir krietni izjutis: mācoties Daugavpils Universitātes maģistrantūras 1.kursā, strādāja Latgales Centrālajā bibliotēkā par datoru administratoru un nakts maiņās vēl arī datoru klubā „Dakota” par datoru administratoru. Protams, pēc nakts maiņas bija grūti mācīties, tomēr apņēmīgajam un neatlaidīgajam puisim tas izdevās. Tomēr dzīves tempu un noslogotos darba grafikus vajadzēja mainīt, un pēkšņi tiek saņemts piedāvājums – strādāt skolā. Jurijs uzskata, ka tā bija (un ir) lieliska iespēja pamēģināt ko jaunu, arī ģimene to atbalstīja un – skolā viņš ir joprojām, turklāt šeit 2.klasē mācās arī viņa dēlēns Artjoms.
Laikam daudzi, izlasot par jauno skolotāju, jau varētu viņu raksturot, bet Jurijs pats saka, ka viņam atbilst šie vārdi: atbildība, punktualitāte, augstas prasības pret sevi, strādīgums, zinātkāre. Un to neviens no tiem, kas Juriju pazīst, pat nemēģinās apšaubīt – precīzi teikts!
Jaunais pedagogs strādā ar vidusskolas posma audzēkņiem – 10 .–12.klasēm, un viņa skolēni ir vecumā no 16 līdz 18 gadiem. Lai gan Jurijs atzīst, ka darbā gadās ne tikai gaiši brīži, tomēr par svarīgāku uzskata izcelt tieši labo – viņa skolēni pārsvarā ir zinātkāri. Un Jurijs patiesi priecājas par savu audzināmo klasi, sakot, ka ir vislaimīgākais klases audzinātājs, kurš ar saviem skolēniem dzīvo kā liela, draudzīga ģimene, apmeklē dažādus pasākumus, kopā risina visādas problēmsituācijas. Šķiet, ka viņa audzēkņi par laimes sajūtu kopā ar Juriju teiktu to pašu… Arī kopīgu valodu ar dažbrīd spurainajiem pusaudžiem skolotājam izdodas viegli atrast, jo Jurijs uzskata, ka viņam ir labas komunicēšanās spējas ar jebkura vecuma cilvēkiem – vai tie būtu par 10 gadiem vecāki vai jaunāki. Varbūt jautājums par spēju ieinteresēt skolēnus ir lieks, bet tomēr – kāda ir Jurija metode? Izrādās, ļoti vienkārša – ieinteresēt skolēnus var tikai ar savu aktīvo darbu gan stundas laikā, gan ārpus tām. Jurijs ir arī klases audzinātājs, un uzskata, ka šis darbs ir ļoti atbildīgs, jo katram skolēnam jāatrod sava pieeja. Par visinteresantāko darbā skolotājs uzskata iespēju uzzināt ko jaunu, izpētīt un tad to „pasniegt” skolēniem. Gandarījumu darbā Jurijam rada prieks skolēnu un vecāku acīs, administrācijas atbalsts. Jaunais skolotājs atzīst, ka nopietnu problēmu, kas traucē strādāt, viņam gan nav, turklāt – nebūtu interesanti ne dzīvot, ne strādāt, ja to nebūtu vispār. Arī īpašus kuriozus, strādājot skolā, nav nācies piedzīvot, vienīgi, kad notika iesvētīšanas pasākums 10.klasei, skolēniem bija brīnums, ka Jurijs kopā ar savu klasi piedalījās visos konkursos, kuru rezultāts ir iemūžināts arī fotogrāfijās.
Pēc jaunā pedagoga domām, skolotāju darba kolektīvs ir radošs kolektīvs, kurā var atrast atbalstu, saprašanu un palīdzību jebkuros jautājumos. Par skolotāja darba priekšrocībām Jurijs saka, ka tās ir… atvaļinājums vasarā!
Kā jau tehniski noskaņots cilvēks, Jurijs tādu redz arī skolas nākotni pēc 10 gadiem, uzskatot, ka varētu būt tā, ka lielākā daļa darba būs automatizēta vai datorizēta, un skolotāju darbs būs tikai koordinēt darbu un neskaidrību gadījumos konsultēt audzēkņus. Pats smaida vien – laikam jau īsti šai zinātniskajai fantastikai tomēr netic…
Skola un dators – kas vēl piepilda Jurija dzīvi? Izrādās, brīvajā laikā viņš spēlē futbolu, patīk arī papētīt vai pamēģināt ko jaunu, kas nav saistīts ar darbu, piemēram, celtniecībā, automašīnas remontā. Un laimīgs Jurijs ir, atpūšoties kopā ar ģimeni un kolēģiem.
Atgriežoties pie sarunas iemesla – dalības un uzvaras konkursā „Swedbank jaunais Daugavpils skolotājs 2014” – Jurijs pastāsta, ka par konkursu uzzinājis no skolai adresētās vēstules e-pastā, bet par to, ka izvirzīts konkursam, uzzinājis no direktores. Starptautiskajai skolotāju dienai veltītā pasākumā laikā, protams, ar satraukumu gaidījis konkursa rezultātu paziņošanu. Jurijs smejas, ka būt pēdējam nosauktajam, protams, parasti ir ne pārāk patīkami, bet šis nu ir bijis cits gadījums – pēdējais nosauktais konkursants bija tieši galvenās balvas ieguvējs! Prieks, mazliet neticība, aizkustinājums – visas šīs emocijas piedzīvotas vienlaicīgi, un vēl milzīgs gandarījums un vēlme strādāt ar dubultu sparu – tā par savām izjūtām stāsta konkursa uzvarētājs. Bet, no svētku noskaņas atkal atgriežoties pie ikdienas, Jurijs grib teikt lielu paldies bijušajai skolas direktorei Mārai Jakubovskai par to, ka viņš pieņemts šajā lielajā Daugavpils 13.vidusskolas saimē, tagadējai direktorei Andželai Skutelei par to, ka viņa vienmēr sniedz atbalstu, ir atsaucīga un izprot katra problēmas, savukārt, kolektīvam un skolēniem grib novēlēt pacietību darbā!

Informāciju sagatavoja:
Daugavpils pilsētas Izglītības pārvaldes
sabiedrisko attiecību speciāliste
Anita Pleša
t.65407434